Gelişim Raporu Örneği

Çocuğun Adı :Umut ............
Yaş Grubu :6
Okulun Adı :..........................
Öğretim Yılı :
Öğretmeni :.................
Gelişim Alanları


Gelişim Özellikleri ve Değerlendirme Sonucu

Düşünceler ve Öneriler



Psiko-motor Gelişim


1. dönem boyunca, okulumuzda yapılan etkinliklerde fiziksel açıdan, yaş özelliklerine uygun bir gelişim göstermiştir. Yürüme, koşma, yuvarlanma, sekme, sıçrama, ip atlama, yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabiliyor. Kesme, katlama, yuvarlama, yapıştırma, boyama, resim yapma, çizme vb. el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede çok başarılı. Etkinliklerde süreyi çok iyi kullanabiliyor. Tek ayak üzerinde durma, tek ve çift ayak ile belli bir mesafeye gitme gibi denge hareketleri yapabiliyor.




Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz



Sosyal-Duygusal Gelişim


Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını yerine getirebiliyor. Grup içerisinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor. Oyunlarda bazen liderliği üstleniyor, bazen lideri izliyor ve paylaşımcı davranıyor. Hata yapabileceğini kabul ederek kendi hatalarını söyleyebiliyor. Sınıf içerisindeki araç-gereçleri istekli topluyor ve düzenleyebiliyor. Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranabiliyor.



Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Dil Gelişimi


Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanıyor. Belli bir konuda konuşmayı başlatarak, konuşurken ve dinlerken göz teması kurabiliyor. Sesleri ayırt edebiliyor. Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini gösteriyor..


Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz




Bilişsel Gelişim


Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark ederek dikkatini üzerinde yoğunlaştırabiliyor.Etkinliklerde ilgisini uzun süre kaybetmeden etkinliğini tamamlayana dek dikkatini sürdürebiliyor.Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları oluş sırasına göre sıralayabiliyor.Nesneleri çeşitli özelliklerine göre eşleştirebiliyor ve gruplama yapabiliyor.1’den 10’a kadar olan nesne ve rakamlar arasında ilişki kurarak söylenilen sayı kadar nesne gösterebiliyor.1’den 20’ye kadar ritmik sayma yapabiliyor.Geometrik şekilleri tanıyarak daire,kare,üçgen,dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebiliyor.




Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Öz bakım Becerileri


El-yüz yıkama,tuvalet temizliği vb. temizlik kurallarını uygulayabiliyor.Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor,katlayabiliyor,asabiliyor.Kendi başına yemek yiyebiliyor..Hoşuna giden yiyecekler olduğunda tabağındakileri bitirebiliyor.Yemek seçiyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Genel Sonuç



Çocuğunuz tüm gelişim alanlarında yaşının özelliklerini gösteriyor.
Yukarıda yazılı olan gelişim özellikleri ve önerileri kontrol ederek gereken durumlarda destekleyiniz.
Başarılarının devamını dilerim.






2)

Çocuğun Adı :
Yaş Grubu :6
Okulun Adı : .................. İlköğretim Okulu
Öğretim Yılı :
Öğretmeni :

Psikomotor Gelişim
Yürüme,koşma,yuvarlanma,sekme,sıçrama,atlama,yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabiliyor.Kesme,katlama,yuvarlama,yapıştırma,boyama,resim yapma,çizme vb.el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede başarılı.Tek ayak üzerinde durma,tek ve çift ayak ile belli bir mesafeye gitme gibi denge hareketleri yapabiliyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Sosyal-Duygusal Gelişim
Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını yerine getirebiliyor.Grup içerisinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor.Oyunlarda bazen liderliği üstleniyor, bazen lideri izliyor. Paylaşımcı davranmakta sorun yaşıyor eşyalarını ve oyuncaklarını kimseyle paylaşmıyor.Hata yapabileceğini kabul ederek kendi hatalarını söyleyebiliyor.Sınıf içerisindeki araç-gereçleri hiç istekli toplamıyor,uyarıldığı zaman düzenleyebiliyor.
Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranamıyor.
Başkalarının haklarına özen gösterebilme yönünde desteklenmesi gerekiyor.
Ona birtakım sorumluluklar vererek yerine getirmesini sağlayınız.
Toplum içinde uyulması gereken kurallar hakkında çocuğunuz ile sohbet ediniz
Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Dil Gelişimi
Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanıyor.Belli bir konuda konuşmayı başlatarak,konuşurken ve dinlerken göz teması kurabiliyor.Sesleri ayırt edebiliyor ve kelimeleri doğru telaffuz ediyor.Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini gösteriyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.



Bilişsel Gelişim
Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark ederek dikkatini üzerinde yoğunlaştırabiliyor.Etkinliklerde ilgisini uzun süre kaybetmeden etkinliğini tamamlayana dek dikkatini sürdürebiliyor.Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları oluş sırasına göre sıralayabiliyor.Nesneleri çeşitli özelliklerine göre eşleştirebiliyor ve gruplama yapabiliyor.1’den 10’a kadar olan nesne ve rakamlar arasında ilişki kurarak söylenilen sayı kadar nesne gösterebiliyor.1’den 20’ye kadar ritmik sayma yapabiliyor.Geometrik şekilleri tanımada ve daire,kare,üçgen,dikdörtgene benzeyen nesneleri göstermede bazen sorun yaşıyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Öz bakım Becerileri
El-yüz yıkama,tuvalet temizliği vb. temizlik kurallarını uygulayabiliyor.Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor,katlayabiliyor,asabiliyor.Kendi başına yemek yiyebiliyor.Yalnız yemek seçiyor..Hoşuna giden yiyecekler olduğunda tabağındakileri bitirebiliyor.
Doğru beslenmenin önemi konusunda desteklenmesi gerekiyor.
Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.



Yorumlar